Festival Music On werd op 9 mei in de ochtend voordat het evenement met 20.000 bezoekers zou beginnen afgelast. De vergunning voor de enorme tent was niet in orde. Maar op andere locaties had die tent gewoon gestaan. Slordigheid van de organisatie of bureaucratische onkunde?
Andere organisatoren voelen grote onzekerheid.
In Het Parool van 19 mei stond er een artikel over. Aan het woord kwam ook de programmeur van Westweelde (de gebouwen tegenover de gashouder):
Elshof doet al jaren de vergunningaanvragen voor WestWeelde en vindt dat er ook wel iets meer vertrouwen mag zijn vanuit de gemeente. “Er zou een puntensysteem moeten komen waarbij organisatoren die goed scoren niet elke keer alles helemaal opnieuw hoeven te doen.”
Westweelde als braafste jongetje van de klas? De Vrienden van het Westerpark hebben er zo ongeveer een dagtaak aan om klachten bij het stadsdeel in te dienen over onvergunde evenementen, tenten, hekken en buitenreclame door Westweelde.
Wij pleiten voor een ander puntensysteem: organisatoren die de keer op keer fout in gaan krijgen strafpunten.